PORADNIK DLA UŻYTKOWNIKA KOTŁA

PORADNIK DLA UŻYTKOWNIKÓW KOTŁÓW GAZOWYCH KONDENSACYJNYCH VITODENS 100-W
ZAMONTOWANYCH W RAMACH PROJEKTU
PN. „WYMIANA ŹRÓDEŁ CIEPŁA NA TERENIE ROF”

Aby w pełni korzystać z rozwiązań kotłów gazowych kondensacyjnych należy zapoznać się z:

  • Instrukcją obsługi dla użytkownika instalacji grzewczej – POBIERZ
  • Instrukcją obsługi Elektronicznego tygodniowego regulatora temperatury – POBIERZ
  • Skróconą instrukcją obsługi i eksploatacji kotła gazowego – POBIERZ

Zanim wezwiesz Serwis lub skontaktujesz się Infolinią, zapoznaj się z poniższymi wskazówkami, które być może pomogą w samodzielnym rozwiązaniu zakłócenia pracy urządzenia.

https://www.viessmann-serwis.pl/serwisonline/zanimwezwieszserwis

Kocioł nie pracuje:

  • Sprawdzić poprawność podłączenia zasilania.
  • Na regulatorze kotła świeci czerwona dioda. Nacisnąć przycisk odblokowania usterki (zapisać kod usterki z wyświetlacza).
  • Sprawdzić czy kurek gazowy jest otwarty.
  • Sprawdzić czy jest zagwarantowany minimalny odbiór ciepła (pomieszczenia zbyt nagrzane).
  • Kocioł się zapowietrzył (eksploatacja na gazie płynnym) – wezwać serwis.

Kocioł nie wytwarza ciepłej wody użytkowej:

  • Sprawdzić filtr na dopływie zimnej wody.
  • Wymiennik spaliny-woda nie jest drożny ( wymagane czyszczenie) – wezwać serwis.

Kocioł przegrzewa lub niedogrzewa:

  • Zmienić temperaturę normalną na termostacie (automatyka stałotemperaturowa).
  • Zmienić temperaturę normalną lub pochylenie i poziom krzywej grzewczej (automatyka pogodowa).  

Jednym z najczęściej spotykanych problemów w obsłudze kotła jest:

Brak komunikacji sterownika pokojowego z odbiornikiem, w związku z czym kocioł nie reaguje na zadaną temperaturę.

Z instrukcji obsługi sterownika:

„Regulator BSOP komunikuje się z urządzeniem grzewczym lub sterownikiem kotła za pomocą sygnału radiowego poprzez odbiornik sygnału. Aby komunikacja przebiegała prawidłowo konieczne jest ustawienie takiego samego kanału zarówno w sterowniku jak i odbiorniku (w przypadku stosowania czujnika zewnętrznego należy ustawić na nim taki sam kanał komunikacji radiowej). Fabrycznie wszystkie urządzenia ustawione są na kanał komunikacji „35” i tylko w przypadku konfliktu z innymi urządzeniami korzystającymi z komunikacji radiowej trzeba kanał zmienić na inny.”


Konflikt z innymi urządzeniami może wystąpić w przypadku gdy:

  • sąsiad posiada podobny kocioł, korzysta z takiego samego regulatora temperatury, w którym ustawiony został ten sam kanał komunikacji,
  • obok regulatora położysz inne urządzenie elektroniczne wykorzystujące transmisję danych, np. telefon komórkowy.
 

Zobacz jak zmienić kanał na sterowniku

PRZYDATNE FILMIKI PREZENTUJĄCE OBSŁUGĘ KOTŁA GAZOWEGO:

UWAGA:

Awarię kotła lub instalacji grzewczej najlepiej zgłosić do Gminy, na terenie której znajduje się nieruchomość objęta projektem – wykaz kontaktów znajduje się TUTAJ – Urzędnik załatwi w Twoim imieniu wszelkie formalności.